Od 19 do 26 lutego uczniowie klas 4 – 8 podejmowali działania związane z Międzynarodowym Dniem Języka Ojczystego. Na szkolnych korytarzach pojawiły się okolicznościowe plakaty, łamańce językowe i zdania z wyrazami, których poprawne używanie sprawia niektórym trudność oraz kartki z wyrazami, które można było oderwać i wykorzystać do zapamiętania. W atrium umieszczono m.in. plansze przygotowane przez uczniów z koła polonistycznego. Znajdowały się na nich  frazeologizmy ze słowem: „język”, wyjaśnienie ich znaczenia i intrygujące konkretyzacje plastyczne. Na lekcjach z wychowawcą uczniowie wykonali okolicznościowe zakładki. Każda klasa przygotowała ponadto ciekawy projekt podkoszulka, który mógłby promować Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Uczniowie klas 6a, 7a i 7b wykorzystali na lekcji języka polskiego aplikację Kahoot, aby sprawdzić się w grze: „Potyczki z polszczyzną”. Zabawy językowe umiliły ten dzień także uczniom kl. 5b, 6b i 6c. Karolina, Wiktoria, Wojtek i Jakub odwiedzili uczniów wszystkich klas i  przedstawili ciekawostki związane z Międzynarodowym Dniem Języka Ojczystego oraz poczęstowali piernikami z sercem, które traktujemy jako symbol miłości do naszego ojczystego języka. Nauczycielka języka polskiego, Renata Kalińska, wszystkim bardzo dziękuje za wspólne świętowanie.